Owsianka nie musi być nudna!

Wstajesz rano, zastanawiasz się, co zjeść, wybór pada na owsiankę. Zalewasz ją mlekiem lub wodą, dodajesz rodzynki, orzechy, czasem pokrojone jabłko lub banana. Codziennie to samo. Po dwóch, trzech tygodniach nie możesz już patrzeć na tę owsiankę. Wcale nie tak być :-) Płatki owsiane można przyrządzić na wiele sposobów - gotowane, zapiekane, na zimno, w wersji na słodko i na wytrawnie. Zobacz nasze propozycje i raz na zawsze pożegnaj się z nudnymi śniadaniami.

Podziel się:

Owsiankową Listę Przebojów zaczynam od owsianki z ricottą. Do tego lekko kwaskowaty mus z persymony, świeże maliny, płatki migdałowe i bezglutenowe wafle z wanilią. Owsiankę w takim wydaniu możemy potraktować jako zdrowy deser lub zajadać się nią na śniadanie.

Owsianka z fetą, szparagami i kabanosami? Brzmi zaskakująco? Autorka tego przepisu przekonuje jednak, że takie połączenie smakuje wyśmienicie. Jeśli więc znudziły ci się już śniadania w wersji na słodko, koniecznie wypróbuj ten pomysł. Wystarczy zamienić mleko na bulion i dorzucić swoje ulubione dodatki.

To propozycja dla tych, którzy nie wyobrażają sobie dna bez czekolady (więc również i dla mnie). Gorzka czekolada i suszone śliwki, które można zamienić na rodzynki, żurawinę czy morele. Pachnie obłędnie, cudownie smakuje i postawi rano na nogi nawet największego śpiocha ;-)

Lato w pełni, dlatego sięgajmy jak najczęściej po sezonowe owoce. Możemy już kupić jeżyny. Warto je wykorzystać do urozmaicenia codzienne owsianki. W połączeniu z uprażonymi na suchej patelni migdałami sprawdzą się doskonale. Ten przepis jest w wersji dietetycznej — zamiast mleka mamy wodę, a cukier został zastąpiony stewią. Jeśli jednak nie stosujesz akurat żadnej diety, przygotuj bazę tak jak lubisz.

Owsianka może zastąpić… twarożek! Wystarczy dodać do niej rzodkiewkę, szczypiorek i pomidorki koktajlowe. Jest to świetny pomysł na szybkie, smaczne i sycące śniadanie, które doładuje cię energią na resztę dnia.

Kokos i truskawki to moje ulubione połączenie. Chętnie wykorzystuje je w muffinkach lub koktajlach. Jednak ten duet z powodzeniem sprawdzi się również w owsiance na zimno. Jej przygotowanie zaczynamy wieczorem. Do słoika wsypujemy płatki, wiórki kokosowe, cukier puder, całość zalewamy mlekiem i wstawiamy na noc do lodówki. Rano wystarczy dodać truskawki. Proste, prawda?

Zobacz również: Kuchenne pomysły na wyciągnięcie ręki. Poznajcie smaczne blogi

Jeśli masz rano więcej czasu, koniecznie wypróbuj przepis na zapiekaną owsiankę z owocami i orzechami. Granat, mandarynki, cynamon i włoskie orzechy - pyszny początek dnia :-)

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Przepisy:

5 pomysłów na mrożoną herbatę 6 przepisów na niezwykłą kawę Kawa jak z ekspresu bez ekspresu - to możliwe! Najlepsze koktajle z warzyw i owoców Czas na agrest! Pyszne pesto z orzeszkami pinii Smaczne desery, które przyrządzisz w mniej niż 30 minut Naleśniki, które zawsze się udają Pyszny, domowy budyń Pyszny i pożywny koktajl z białych truskawek Jedzmy pokrzywę! Niebanalny pomysł na pierogi z jagodami Pyszne, bezglutenowe śniadanie Groszek cukrowy w roli głównej Włoska sałatka z kozim serem Jak przygotować domową lemoniadę? Maliny inaczej, czyli malinowy sos na słono Tarta z jeżynami Rozsmakuj się w chłodnikach Pyszne domowe lody. To nie takie trudne! Bananowe sushi Szybkie przekąski na letnią imprezę Trzy pomysły na szybkie wegeobiady Urządzamy przyjęcie w azjatyckim stylu